Největší vysokoškolská soutěž v ČR zaměřená na firemní kulturu zná své vítěze

Praha 17. června 2025 (PROTEXT) – V pondělí 16. června 2025 proběhlo na Provozně ekonomické fakultě České zemědělské univerzity v Praze finále druhého ročníku soutěže Company Culture Competition – největší vysokoškolské soutěže v České republice zaměřené na firemní kulturu. Soutěž organizuje Asociace korporátních ombudsmanů (AKO), jejímž zakládajícím členem je společnost FILIPA. Cílem soutěže je rozvíjet studenty, propojovat akademickou a firemní sféru a zvyšovat povědomí o důležitosti kvalitní firemní kultury, která je základem zdravého pracovního prostředí.

„Soutěž jsme vytvořili proto, abychom pomáhali studentům růst a firmám nabídli svěží pohled na řešení problémů, se kterými se v rámci nastolování firemní kultury potýkají. Chceme ukázat, že firemní kultura zdaleka není jen o benefitech, ale o důvěře, respektu a smyslu práce,“ uvedla Miroslava Jelínková, ředitelka AKO, a dodává: „Vidět mladé talenty, jak s nadšením přemýšlejí o budoucnosti firem, je pro nás obrovskou motivací soutěž dál rozvíjet.“

Že je téma firemní kultury důležité, potvrzuje i rostoucí zájem ze strany studentů, vysokých škol, univerzit a firem. Do druhého ročníku se přihlásilo 55 týmů ze 13 škol. AKO navázala spolupráci s celkem 23 vysokými školami a univerzitami, které soutěž podpořily sdílením kampaně na sociálních sítích, webech, informačních tabulích i v e-learningových systémech. Na pěti školách se navíc soutěž stala součástí výuky – studenti tak řešili zadání v rámci předmětů zaměřených na HR nebo management. Díky tomu se kampaň dostala k více než 200 000 studentům po celé České republice.

Studenti pracovali ve dvou až tříčlenných týmech a měli tři měsíce na zpracování jedné ze čtyř reálných případových studií, které zadali hlavní partneři soutěže: FILIPA, Sazka, OKsystem a Philip Morris ČR. Každá firma následně vybrala tři nejlepší řešení své studie, která postoupila do finále. Tam se o konečném pořadí rozhodovalo před odbornou komisí složenou z více než 25 expertů z akademické i firemní sféry.

Vítězné týmy podle firem a jejich zadání:

FILIPA – Mohla by AI nahradit ombudsmana pro zaměstnance? Tým: Alexandr Zloch, Jakub Joukl a Erika Suchánková (Panevropská univerzita)

OKsystem – Jak motivovat zaměstnance k návratu do kanceláří? Tým: Terezie Čekelská a Tereza Labudová (VŠCHT Praha)

Philip Morris ČR – Jak navrhnout atraktivní absolventský program? Tým: Kateřina Adámková, Matěj Bouček a Jakub Dolejš (Univerzita Karlova)

Sazka – Jak zvýšit atraktivitu zaměstnavatele pro generaci Z? Tým: Kamila Stinglová, Sabina Šebová a Lucie Procházková (Západočeská univerzita v Plzni)

Cenu diváků za nejlépe zpracovanou případovou studii získal tým z Univerzity Karlovy – Kateřina Adámková, Matěj Bouček a Jakub Dolejš.

 

Hlavními partnery soutěže jsou společnosti FILIPA, Sazka, OKsystem a Philip Morris ČR. Dalšími partnery jsou Valeo, Edenred Česká republika, Pivovary Staropramen, Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, Alma Career Czechia, Ebel Coffee a InCatering. Univerzitním partnerem se stala Provozně ekonomická fakulta ČZU v Praze.

Soutěž Company Culture Competition nejen pomáhá získat studentům cennou zkušenost, ale také přináší firmám nové podněty a talentované budoucí kolegy. Asociace korporátních ombudsmanů v ní bude pokračovat i v příštím roce.

 

O organizátorovi soutěže

Asociace korporátních ombudsmanů (AKO) sdružuje ombudsmany pro zaměstnance. Zakládajícím členem asociace je společnost FILIPA, která patří mezi první české firmy aktivně využívající instituci zaměstnaneckého ombudsmana. Ti svou činností přispívají ke zvyšování spokojenosti zaměstnanců, vytvářejí přátelské a nekonfliktní pracovní prostředí a v neposlední řadě se podílejí na formování firemní kultury. www.korporatni-ombudsman.cz