Amway posiluje svou pozici: 5% nárůst tržeb v regionu ESAN na 424 milionů USD v roce 2024 a jmenování Jona L. Voskuila novým ředitelem regionu

Praha 21. března 2025 (PROTEXT) – Společnost celosvětově dosáhla tržeb ve výši 7,4 miliard USD, přičemž klíčovou roli hrál segment zdraví a wellbeing.

Společnost Amway, největší společnost přímého prodeje na světě[1], zveřejnila své finanční výsledky za rok 2024 a oznámila klíčové změny v managementu, čímž potvrzuje svou vedoucí pozici v odvětví. Významným faktorem globálních tržeb ve výši 7,4 miliardy USD byl růst v regionu ESAN (Evropa, Jižní Afrika, Austrálie a Nový Zéland), kde tržby vzrostly o 5 % oproti předchozímu roku a dosáhly celkové výše 424 milionů USD. Tento úspěch je výsledkem strategického zaměření na specifické potřeby regionu a hluboké znalosti spotřebitelských trendů. Mezi trhy regionu ESAN se obzvláště dařilo České republice, která zaznamenala 8% meziroční růst a potvrdila svou silnou pozici v rámci regionu.

Novým generálním ředitelem regionu Amway ESAN byl jmenován Jon L. Voskuil, jež má více než 30 let zkušeností v globálním strategickém řízení. Zodpovědný bude za obchodní výsledky, spolupráci s distributory a implementaci tržních strategií. Povede také více než 1100 zaměstnanců v celém regionu. Před svým jmenováním působil jako viceprezident pro strategii a rozvoj korporátních aktivit, kde se podílel na definování a implementaci podnikových strategií a vedl klíčové rozvojové iniciativy.

„Vše, co děláme, vychází z našeho závazku k úspěchu podnikatelů Amway (ABO) a spokojenosti jejich zákazníků,” uvedl Jon L. Voskuil. „Naším cílem je i nadále stavět na strategii zaměřené na zdraví a wellbeing, která umožňuje udržitelný růst našich trhů. Nárůst tržeb o 5 % v roce 2024 je jasným důkazem správnosti naší strategie. Budeme pokračovat v investicích do inovací v oblasti wellbeing a nabídky řešení na míru, spolu s modernizací digitálních platforem a nástrojů, abychom podpořili náš další růst.”

Amway zakončila rok 2024 s globálními tržbami ve výši 7,4 miliardy USD. I když to představuje 3% pokles oproti předchozímu roku v důsledku silného amerického dolaru, společnost zaznamenala pozitivní trendy v klíčových oblastech, které potvrzují její zaměření na zdraví a wellbeing. Kromě toho podnikla významné kroky v oblasti provozních inovací a personálních změn, které mají podpořit dlouhodobý růst.

 

Silný sociální dopad v regionu ESAN

Společně s úspěšnými obchodními výsledky v roce 2024 dostála společnost Amway i svůj závazek ke společenské odpovědnosti. V reakci na přírodní katastrofy, které postihly region ESAN, poskytla Amway ve spolupráci s Červeným křížem okamžitou humanitární pomoc formou finančních darů a materiální podpory komunitám ve Španělsku, Německu a ve střední i východní Evropě.

Společnost také pokračovala v podpoře Ukrajiny, kde financovala vybavení zdravotnických zařízení a podporovala sportovní vzdělávání ve spolupráci s neziskovou organizací Spundbond NGO. Společnost Amway byla nedávno jmenována číslem jedna v přímém prodeji na ukrajinském trhu[2], přičemž od začátku války investovala do této iniciativy téměř půl milionu amerických dolarů.

V souladu se svými základními hodnotami posílila Amway také spolupráci s více než osmi potravinovými bankami a neziskovými organizacemi po celém regionu ESAN. Celkem darovala více než 162. 000 produktů v odhadované maloobchodní hodnotě 3,5 milionu eur[3], čímž proměnila přebytečné zásoby v nezbytné zdroje pro zranitelné komunity. Tyto iniciativy podtrhují odhodlání společnosti přinášet skutečnou změnu a budovat udržitelnou pomoc skrze komunitně zaměřené aktivity.

 

Segment zdraví a wellbeing v centru pozornosti

Rok 2024 byl pro Amway dalším úspěšným rokem v oblasti výživy, která celosvětově zaznamenala 2% růst a nyní představuje 64 % celkových tržeb společnosti. Značka Nutrilite™ si i nadále drží pozici světové jedničky v prodeji vitamínů a doplňků stravy*. Tento trend odráží rostoucí spotřebitelskou poptávku po vědecky podložených produktech a komplexním přístupu ke zdraví. V reakci na tuto rostoucí potřebu představila společnost Amway na většině trzích nové řešení – pečlivě sestavené produktové kombinace doplněné o doporučené denní návyky, které zákazníkům pomáhají pečovat o své zdraví holistickým způsobem. Například Amway ESAN nedávno uvedla Nutrilite™ Morning Nutrition, inovativní wellbeing koncept, který podporuje vyváženou snídani a pozitivní ranní rutinu. Pomáhá tak lidem začít den zdravěji a s větší energií.

S pevným základem, dynamickým vedením a odhodláním přinášet inovativní produkty v oblasti zdraví a wellbeingu je Amway připravena na další růst a pozitivní dopad v nadcházejících letech.

 

O společnosti Amway

Amway je celosvětová společnost zaměřená na zdraví a wellbeing, kterou vedou nezávislí podnikatelé (ABO). Sídlí v Adě v Michiganu v USA a obsluhuje zákazníky ve více než 100 zemích a teritoriích po celém světě. Mezi její nejprodávanější značky patří Nutrilite™, Artistry™ a XS™, které jsou dostupné výhradně prostřednictvím podnikatelů Amway.

Amway je největší společností přímého prodeje na světě, jak potvrzuje žebříček 2024 Direct Selling News Global 100.

Více informací naleznete na:https://news.amway.eu

*Zdroj: GlobalData,www.gdretail.net/amway-claims. Hodnocení na základě maloobchodního podílu.

 

[1] https://www.directsellingnews.com/global-100-lists/

[2] Zdroj: GlobalData,www.gdretail.net/amway-claims. Hodnocení založené na podílu maloobchodní hodnoty. Zahrnuje prodeje produktů značek Nutrilite a Nutriway.

[3]Dary oceněny přibližně na maloobchodní hodnotu, včetně DPH.

 

Zdroj: Amway